26 sty 2015

Trochę liczb

Ile zaoszczędziłem ???


Tak jak pisałem już wcześniej zaczynam nadrabiać zaległości. Dziś mija 218 dzień kiedy powiedziałem to tradycyjnym papierosom pa pa.

Dziś trochę faktów w postaci liczb, które zapewne zainteresują osoby zaczynające chmurzenie :)

Zaznaczam, że dane te są bardzo ale to bardzo uściślone i mają jedynie charakter podglądowy.


Zakładając,że e-palacz zużywa 4 ml liquidu (tyle mniej więcej zużywam  na dzień) w ciągu miesiąca daje nam to wynik 120 ml liquidu. Średni koszt liquidu dość dobrej jakości to ok 13 zł nie trzeba być wielkim matematykiem aby zobaczyć, że koszt miesięcznego zapasu to 156 zł oczywiście przy założeniu, że kupujemy tylko liquidy w butelkach po 10 ml dodatkowo doliczyć musimy koszt grzałek te średnio kosztują 9 zł, jeśli policzymy jedną grzałkę na tydzień da nam to 36 zł.


Całkowity koszt e-palenie to 192 zł

Koszt palenia tradycyjnego to 403 zł zakładając paczkę na dzień która kosztuje 13 zł, liczby mówią chyba same za siebie, jeśli dołożymy do tego zakup e-papierosa dobrej klasy powiedzmy za 200 zł to w ciągu 2 miesięcy nasz zakup się całkowicie zwróci.

Co mogę powiedzieć tak jak pisałem jest to tylko rozpiska, moje koszty e-palenia nie przekraczają na dzień dzisiejszy 100 zł. Liquidy często kupuję w promocyjnych pakietach, grzałki natomiast robię sobie sam.
Zaznaczyć trzeba, że zazwyczaj zakup liquidów 10 ml jest najmniej opłacalny, jest to jednak kwestia indywidualna.


Zapraszam was do komentowania oraz prezentacji swoich osiągnięć dotyczących zarówno czasu bez papierosa jak i zaoszczędzonej kasy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz